Flowtalk

David JP Phillips

En föreläsare som kan kommunicera!

Ett stort intresse för neurologi och kommunikation har gjort David JP Phillips till en av en av Europas mest uppskattade föreläsare och utbildare inom presentationsteknik och retorik.
16 år gammal köpte han sin första egna EEG för att analysera, testa och upptäcka hur hans egen hjärna påverkades av olika typer av kommunikation.
Som 19 åring byggde David skräddarsydda pedagogiska modeller åt IBM Education, sedan blev han utbildningschef för ett företag i Merkantildata koncernen.
När han var 23 år arbetade han som e-learning direktör i London och ett par år senare startade han sitt första av många utbildningsföretag.
David har även skrivit bestsellern ”How To Avoid Death By PowerPoint” som sålts i över 30 länder.

Vi påverkas utan att vi märker det – av allt från kroppsspråk till betoningar och ordval. Den som kan knepen vet också hur mycket det går att påverka andra. David har kokat ner denna användbara information och sin erfarenhet till omtyckta föreläsningar som vänder sig till företagsledare, medarbetare, pedagoger och alla som har lust att lära sig att hålla en riktigt bra presentation.

Nedan några exempel på föreläsningar med David:

Death by Powerpoint (föreläsningslängd 60 minuter)
Föreläsningen är en riktig kioskvältare och har genomfört ett tusental gånger i Sverige, Norden och runt om i världen. Den har sänts på TV vid 3 tillfällen av SVT, fick högsta betyg på TEDx Stockholm och har setts av nära en halv miljon besökare.
Föreläsningen ger deltagarna en underhållande och fascinerande kunskapsresa genom de kognitiva grundvallarna som ska styra en PowerPoint. Roliga, kreativa och inspirerande presentationer exemplifieras och varvas med tips och råd. När seminariet är slut garanteras ett utfall där deltagarna aldrig igen kommer att se på PowerPoint på samma sätt som förut.
Ur innehållet:
Presentationstips om hur du ska leverera en PowerPoint
Designtips om hur du bygger en optimal PowerPoint
Insiktsfulla och träffsäkra övningar och exempel rakt igenom hela föreläsningen
Effekten av att använda bilder och hur du väljer rätt bilder

Kommunikation (föreläsningslängd 80 minuter)
Vi kommunicerar i stort sett hela tiden; I telefonen, i korridoren, på mötet, via e-post osv.
En problemfri kommunikation innebär att man aldrig behöver påminna någon, repetera information eller reda ut missförstånd. Vi skulle då spara tid och slippa mycket frustration.
Föreläsningen “Kommunikation” ger en inblick hur viktigt det är att kommunicera rätt. Den passar alla företag och organisationer som vill effektivisera och utveckla sin kommunikation. Tonen i föreläsningen är inte bara rolig utan syftar till att ge mycket eftertanke till mottagarna och även ny kunskap om vad alla kan tänka på i framtiden i sin kommunikation.
Ur innehållet:
När och hur kommunicerar vi
Icke verbal kommunikation
Kroppsspråk
Kommunikation via e-post och telefon

Modern presentationsteknik (föreläsningslängd 60-120 minuter)
Föreläsningen är baserad på modern hjärnforskning, biologi och psykologi och överraskar den mest rutinerade presentatören. Det är en edutainment-föreläsning där innehållet och upplägget gör det enkelt för åhörarna att förstå vad vissa förändringar kan ge tillbaka i positiv effekt. Föredraget är mycket  inspirerande och fylld med praktiska verktyg som direkt är lätta att omsätta i praktiken.
Den passar alla oavsett bakgrund då innehållet i föreläsningen är fundamentet i alla presentationer oavsett om det är med säljande, argumenterande, utbildande eller informerande inriktning.
Innehållet i föreläsningen beror på vilken föreläsningslängd som är aktuell och innehållet anpassas också efter åhörargruppens behov. Nedan finns ett axplock av moment som kan ingå i föreläsningen:
Vad du ska göra för att skapa äkta förflyttning och effekt i dina presentationer
Kraften i den icke verbala kommunikation
Hur du använder rösten för att skapa tydlighet, effekt, kraft och känsla

NeuroBuyology – En sann kick för säljare! (föreläsningslängd 60 minuter)
Föreläsningen är baserad på den allra senaste forskningen kring hjärnans uppbyggnad, biologi, psykologi och neuromarketing.  Det är en timme som öppnar upp för ett nytt sätt att tänka och deltagarna får med sig en bunt nya verktyg som de direkt kan omsätta när föreläsningen är klar.

David ger deltagarna grundläggande kunskap om hur hjärnan och hjärnans olika beståndsdelar fungerar i ett samspel vid ett beslut och hur du med relativt enkla medel kan påverka både dig själv och andra. Under föreläsningen kommer ett antal tekniker/verktyg förevisas som du kan ta med dig och direkt omsätta i nästa säljsituation. Föreläsningen riktar sig till allt från de mest rutinerade säljarna till de nykläckta säljarna.
Ur innehållet:
Hjärnans uppbyggnad
Den strukturella processen i ett köpbeslut
Praktiska tekniker och verktyg för att planera idéer och tankar
Metoder för att ta sig igenom de olika grindvakterna i hjärnan

Om David:
“David är briljant, helt enkelt! Hans sätt att kombinera sitt knivskarpa intellekt med glimten i ögat och mycket hjärta, gör att hans budskap etsar sig fast i minnet.”
//Alexandra Berg, Föreläsare

"David har en sällsynt hög närvaro och är underhållande i sin roll som föreläsare. Han är också skicklig på att via exempel göra de teorier han presenterar begripliga. Jag kan varmt rekommendera honom."
//Jörgen Dyssvold, Styrelseordförande / TEDxStockholm

”David är det självklara valet för den som vill bli inspirerad till en större portion självledarskap i sitt liv och i sin organisation. Du får insikter förmedlade med stor inlevelse, närvaro och tydlighet. Det råder ingen tvekan om vad man själv kan göra för att påverka sitt eget välmående och hur stor påverkan du har på andra efter en föreläsning med David”
// Svenska Spel

Ring 0765- 800 400 eller fyll i bokningsförfrågan nedan:

Rätt talare kan berika ett möte, förstärka eller understryka ett budskap och motivera, inspirera, roa och underhålla.
En moderator leder och optimerar möten, håller i den röda tråden, klargör sammanhang och leder debatter.
Våra erfarna underhållare fångar publiken, håller stämningen hög och skapar kontakt mellan scen och åhörare.