Flowtalk

Kjell Dahlin

Skratt, retorik och attityd!

Kjell Dahlin är fil kand i retorik och har 25 års erfarenhet av kommunikationsfrågor i näringslivet. Men framförallt är han just inspiratör & föreläsare – och talar kring attityd, arbetsglädje och kundbemötande. Med en bred bakgrund från områdena service, försäljning, marknadsföring och HR har Kjell många bra källor att ösa ur
2014 kom hans senaste bok Attitydbarometern, som nominerades till Årets HR-bok.

Med humor och energi inspirerar Kjell till positiva tankar som gör konkret skillnad både privat som i yrkeslivet. Målsättningen är inte att informera om attityd utan att inspirera kring hur en beteendeförändring kan göra att vi som enskilda individer kommunicerar positivitet och glädje och får större utväxling på olika områden. Detta som i slutändan märks på företagets resultat, på alla tänkbara plan.
Föreläsningarna bygger på tre saker: Intelligens, igenkänning och humor. Tusentals är de människor som skrattat och känt igen sig då Kjell föreläst om retorik och attityder. Med slagkraftiga berättelser ur vardagslivet målar han bilder som alla kan ta till sig.

Exempel på föreläsning med Kjell:
Attitydbarometern – hur du attitydboostar dig själv!
Det finns inget som är så känsloladdat som att tala om medarbetarnas attityd. Folk börjar skruva på sig direkt. Men vad skulle hända om vi avdramatiserade begreppet attityd? Och istället såg attitydsträning som vilken mental träning som helst. Vad skulle hända om varje medarbetare upptäckte sin alldeles egna Attitydbarometer, och lyckades höja sig själv 5-10 % på denna skala? De företag som jobbat efter den unika modellen Attitydbarometern, kan visa på att medarbetarna varit mer tillfreds efter ett år. De tycker också att deras kollegor blivit trevligare, likaså kunderna. Tur? Eller bara ett resultat av förhöjd attitydsmedvetenhet…Lär dig att utforska er Attitydbarometer även du.

Om Kjell:
"Ska du bara lyssna på en enda föreläsare i år, lyssna då för Guds skull på Kjell Dahlin!"
//Christer Johnsson, Intrum Justitia

Ring 0765- 800 400 eller fyll i bokningsförfrågan nedan:

Rätt talare kan berika ett möte, förstärka eller understryka ett budskap och motivera, inspirera, roa och underhålla.
En moderator leder och optimerar möten, håller i den röda tråden, klargör sammanhang och leder debatter.
Våra erfarna underhållare fångar publiken, håller stämningen hög och skapar kontakt mellan scen och åhörare.