Flowtalk

Susanne Einhorn

Supernöjda kunder och lyckliga säljare!

Susanne Einhorn har många års yrkeserfarenhet från detaljist- och servicebranschen i både Sverige och USA.

Susanne har bland annat arbetat med att förbättra och effektivisera försäljningsarbetet i olika typer av organisationer, vilket har bidragit till konkreta och mätbara framgångar i företag såsom MQ, Twilfit, IKEA, Blomsterlandet, Reebok och Ordning&Reda.
Hon har skrivit böckerna 'Bli en bättre säljare' och 'Supernöjda kunder och lyckliga säljare'.

I sina föreläsningar betonar Susanne vikten av att agera med både hjärta och själ. Att leverera så kundens förväntan ständigt överträffas. Professionell trovärdighet handlar om en kombination av kunskap, säljteknik och rätt attityd.
Att få insikt i människors psyke, deras motivation och drivkrafter kan vara krävande och komplext. Förmågan att kunna “läsa” andra människor ger den extra styrkan i det dynamiska samspelet som uppstår varje minut - och detta tar hon också upp i sina föredrag.
Nedan exempel på några olika föreläsningar med Susanne:

Sälja i butik
Ibland  är glappet mellan kunders shoppingbehov och butikers säljambitioner förvånande stort. Här får säljare viktiga säljtekniker och personliga tips som leder till ett engagemang där kundens hjärta klappar lite snabbare. Välkomna och guida din kund. Fånga den perfekta timingen för merförsäljningen. Avsluta med en hej-då-cermoni som betyder välkommen tillbaka. Ur innehållet:
- Ta på dig ditt bästa jag och låt showen börja. Vad är en innebär rollen som säljare?
- Öppningsfraserna som bryter isen
- Nyfiken i en strut – konsten att ställa de rätta frågorna
- Argumenten som övertygar
- Vänd invändningar till säljande argument
- Merförsäljning är mervärde för kunden
- Ordet i påsen som bekräftar kundens köp

Sälja i dagligvaruhandeln
Snabba möten som resulterar vad kunden ska äta morgon, middag, kväll. Här gäller det att bemöta, läsa av och överträffa med blixtens hastighet. Serve all & love all! Här får ni höra historien om hur Tobias blev stamkund i sin livsmedelsbutik på grund av en säljare i kassalinjen som kollade hans ägg. Ur innehållet:
- Din personliga attityd – låt kundmötet lyfta butiken
- Sex steg mot säljsuccé
- Så maxar du säljet av tillbehören
- Räkna hem merförsäljningen
- Fånga kunden – spontana pratet skapar relation
- Helt rätt: Följ med och fråga

Oavsett rubrik så  skräddarsyr Susanne alltid sina upplägg utifrån beställarens speciella behov. Hon läser på om den specifika marknad det handlar om, samlar info om de produkter man tillhandahåller osv. Allt för att på bästa sätt förstå var det specifika företagets förbättringspotential ligger. Med Susanne kan det även bli ledarskapsfokus och säljcoachning.

Hennes mål är att skapa supernöjda kunder och lyckliga säljare - med hjälp av arbetsredskap som hjärna, hjärta och själ.

I sina föreläsningar betonar Susanne vikten av att agera med både hjärta och själ. Att leverera så kundens förväntan ständigt överträffas. Professionell trovärdighet handlar om en kombination av kunskap, säljteknik och rätt attityd.
Att få insikt i människors psyke, deras motivation och drivkrafter kan vara krävande och komplext. Förmågan att kunna “läsa” andra människor ger den extra styrkan i det dynamiska samspelet som uppstår varje minut - och detta tar hon också upp i sina föredrag.

Susanne skräddarsyr alltid sina upplägg utifrån beställarens speciella behov. Hon läser på om den specifika marknad det handlar om, samlar info om de produkter man tillhandahåller osv. Allt för att på bästa sätt förstå var det specifika företagets förbättringspotential ligger.
Hennes mål är att skapa supernöjda kunder och lyckliga säljare - med hjälp av arbetsredskap som hjärna, hjärta och själ.

Ämnen:
* Kommunikation
* Kundservice
* Merförsäljning
* Motivation & Inspiration
* Ledarskap
* Säljträning
* Kreativitet
* Värderingar
* Avslutningsteknik

Ring 0765- 800 400 eller fyll i bokningsförfrågan nedan:

Rätt talare kan berika ett möte, förstärka eller understryka ett budskap och motivera, inspirera, roa och underhålla.
En moderator leder och optimerar möten, håller i den röda tråden, klargör sammanhang och leder debatter.
Våra erfarna underhållare fångar publiken, håller stämningen hög och skapar kontakt mellan scen och åhörare.